The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Insta360 ONE - Moet je hem kopen of niet?
Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

4K 360 camera, het is een goed begin van insta360 voor een goede prijs. Echter is het toch af te vragen of het wel echt 4K is en of dit de oplossing is.

De insta360 is een nieuw bedrijf die bekend is van de geweldig (en goedkope) Insta360 PRO. Daarnaast hebben ze ook altijd wat kleine 360 camera's gehad maar niet met de zelfde features als deze. Die ga ik uitgebreid beschrijven in deze review!

A camera crew in your hand
Zoals insta360 al zelf aangeeft is het 1 camera waarmee ze een hele interesante richting op zijn gegaan. Het is een 360 camera maar insta360 dacht daar anders over, doordat je alles opneemt kan je ook een deel pakken van het hele frame en daar achteraf in editten. Je hoeft hierdoor dus niet na te denken of het wel in je frame komt wat je wilt hebben.

Dit werkt echt geweldig simpel! Je hebt 3 opties waarvan tracking toch wel de meest toffe feature is! Het werkt heel simpel, je houd je vinger op waar je wat wilt laten zien en de app doet de rest! Echter zit hier ook een beetje een maar aan. Zelf had ik de Onplus 3 en 5 om te testen en de iPad mini 3 + iPhone 6. De Oneplus 3 werd niet ondersteund en de oneplus 5 was een hit en miss. De iPad en iPhone app bleef bij mij maar crashen. Na vele updates heb ik hier op moment van schrijven nog steeds last van. Ja het zijn wat oudere apparaten maar zonder enige reden voor crashen (app valt gewoon uit) is het lastig om er achter te komen of het aan de hardware ligt.
FlowState
Wat deze camera zo geweldig maakt is de stabilisatie. Deze is dan wel electronisch maar doormiddel van een gyro die erin zit en alles bijhoud kan het beeld achteraf als nog heel goed gestabiliseerd worden zonder veel kwaliteit verlies! Inmiddels doet dit de bekende GoPro fusion dit ook maar insta360 doet dit al wat langer.
Kwaliteit
Nu is natuurlijk de vraag is de kwaliteit een beetje te doen? Hierin moet je even nagaan waar je hem voor wilt gaan gebruiken. Bij goed licht is het zeker een goede camera. Echter wordt het iets donkeder dan wordt het al snel minder. Dan heb ik het over de foto's. De video kwaliteit is een stuk minder dan de Gopro Fusion. Dit is duidelijk te zien. Echter is de insta360 one X er nu en die is zeker een grote upgrade. Maken we een vergelijking met de Samsung gear 360 camera dan moet ik zeggen dat de insta360 wel wat beter is. Voor verschillende samples kan je deze link bekijken:
Use case
Het leuke is aan deze camera dat het heel gemakkelijk in gebruik is. Shoot and forget. Ook zijn de verschillende opties tijdens het editten erg leuk en innovatief. Echter is het niet geschikt voor enige hoge kwaliteit video's. Je moet meer zien als een leuke gadget die je meeneemt op vakantie om zo nu en dan het thuisfront een update te geven.
Conclusie
Het is een geweldige kleine vriend. Die goed gemaakt is voor een iphone 7 en nieuwer. (of een ipad 5 generatie en nieuwer). Hiermee maak je heel snel mooie filmpjes waarbij je anders uren bezig bent met shots bedenken. Hier zet je hem op opnemen en de rest komt achteraf. Ik raad hem je dus ook aan als je het leuk vind om hem zo af en toe te gebruiken. Hij is niet aan te raden voor hoge kwaliteit edit werk. Hiervoor moet je eerder gaan naar de Insta360 PRO.
Auteur
Niels Voorn
Author: Niels VoornEmail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.